Thursday, February 08, 2007

Kanske, kanske inte







Alltså. Det ser ju aldeles förträffligt mysigt ut. Nu. Frågan är om det kommer vara lika kul och myspysigt i en hög kvickrot när jag redan jobbar med jord under naglarna 40 timmar i veckan?






Svårt att veta om det fanns någon lott ledig. Jag vill ju inte riktigt dissa dem när jag ringer och säga att det fanns flera som såg så oskötta ut att de borde vara lediga. Ska i alla fall ta mod till mig och ringa. Ställa tusen frågor. Det kanske är flera års kö. Det kanske är snordyrt, även om jag har svårt att tro det.






Området är spännande. Hemligt, ligger lite konstigt till, strax under Älvsborgsbron. På ena sidan finns ett område kolonistugor, där man lätt tror att det är det enda hemmet de flesta av innvånarna har. Och så, mitt i, en lapp:






Färska ägg säljes. Kom till stuga 45.






Så idylliskt det kan bli. Jag vågade inte fotografera hur mycket som helst. Kände mig lite suspekt. Och så som en del byggt in sina kolonistugetomter, vill de nog inte ha besök, åskådare eller fotografer närvarande.






Idag var det i varje fall fint, i vårsolen. Lockande.

No comments: