Monday, March 12, 2007

Skurat

Bara för att få vara ute lite. För att få använda det tredje och roligaste (nästan) rummet i den här ägenheten. Jag byltade på mig. Även om solen skiner och man skulle kunna förledas att tro att det är vår enligt fler än smhi´s generösa bedömning, så är det kallt på balkongen. Solen lyser aldrig på vår balkong, verkar det som.

Fram med trasor, hink med vatten. Bara skura av lite. Diskret göra sig av med grannens fimpar och granbarr. Göra sig redo för penséer, bellisar, vårlökar. Bara längta.

(Vi kan kalla det fas 2 av höststädningen).

2 comments:

Stefan Jansson said...

Som balkongälskare så förstår jag att du (som jag), BLIR UPPRÖRD av detta!
På tal om penséer så blommar dom snart, i alla fall i ett växthus nära mig.

lisa said...

Åh! Herregud! Spöstraff!