Thursday, April 26, 2007

VÅÅÅÅÅR

Idag var det gräsklippningspremiär!

På jobbet dock, inte på balkongen. Men det påminde mig om att jag vill ha en riktigt låg "kruka", gärna i cement, med gräsmatta i. Var nu den ska få plats... Jag läser och inspireras överallt, av Sericea, av Lindas Trädgårdsblogg, av lite överallt, av AOT, men tyvärr gör det mig mest frustrerad. Jag får inte plats med hälften av det jag vill ha på balkongen. Och den andra hälften blåser bort!

Turligt nog är jag numera värvad till Gröna Gruppen, områdets blom-kommandostyrka. Och de slåss redan om att få över mig på rätt sida i de eviga debatterna om vilka träd som ska ner. Dags att ge sig ut på en okulärbesiktning med protokollen i högsta hugg. Så de förstår att det är jag som har rätt.

Att glädjas åt på balkongen nu: Humlen kommer med stormsteg! Den ser bra mycket frächare ut än förra året. Då var den mjöldaggig och skitig, sönderblåst och bränd. Jag slet bara bort rubbet, och trodde inte att något skulle komma upp i år, men det spirar på som bara den. Fint! Att humle inte ska trivas på balkong i kruka struntar jag högaktningsfullt. Jag är glad så länge den är fin.

2 comments:

johanna said...

Har du humle på balkongen? Du är mig en djärv rackare! Den växter ju typ 20 cm om dagen när den trivs. Fast det är väl bra så mycket som det blåser bort hos dig. :o)
Har du sett min mobila gräsmatta? Jag fixade gräsmatta i en låg zinklåda för katterna att ligga på när jag hade balkong. Mycket uppskattat (av katterna). Ska lägga in en bild på bloggen så du får se.

lisa said...

Allt blåser sönder här ja :) så några 20 cm om dagen kan jag bara drömma om... Den står i en inte allt för generös kruka heller.