Monday, July 14, 2008

I love bibblan

Biblioteket, det är somrigt värre. Idag överraskade jag av det finfina utbudet av trädgårdsböcker, och fick hejda mig för att inte låna allt för många. Man ska ju hinna läsa dem med.
Lena Israelssons Kål & Krasse: den nya köksträdgården
Derek Jarmans Trädgård
samt Koloniträdgårdsboken av diverse författare
var de som fick äran att följa med hem. I nästa vända blid det nog Karin Berglunds böcker och en sjuttiotalsbok som hette kort och gott Potatis, som lånas.

5 comments:

johanna said...

är det bara jag som säjer BIBBAN? :o)
Jag har nog ignorerat det där L:et som alla vill slänga med in. och ja det finns för mycket bra böcker om trädgård, arkitektur, virkning, osv osv... :o)

lisa said...

Bibban är högen, bibbLan är biblioteket. Basta.

johanna said...

högen?

litet hus said...

hög, trave, samling. en bibba med böcker från bibblan...

jag håller på lisa!

Anonymous said...

jag som är uppfostrad av en bibliotekarie förstår inte vad ni pratar om... - BIBLIOTEK heter det. Punkt