Thursday, January 29, 2009

Så där!


Nu har jag också sått det första. Efter shoppingtur med maken och Kollobarnet kunde jag inte hejda mig. Och vad gött det var att ha jordiga fingrar igen!

Sått hittills är:
Caspicum Cayenne Long Slim (stark chili, över från förra året. Mina fick inga frukter då, pga kärleksbrist, men min farbror fick frukt på sin och de var tydligen bra)
Caspicum baccatum Jamaican Bell (ett slags bärpeppar, mild. gratisfrö. Ska bli spännande!)
Fragaria x ananassa Florian F1 (nej, jordgubbar skulle visst stå mörkt den första tiden... försent! Men det är rätt mörkt överallt så här års, så det funkar nog ändå).
Ocimum basilicum L. Purple Ruffles (basilika är alltid bra att ha)
Körsbärstomaten Mei Wei från Runåbergs (som jag fått av Litet Hus. Kanske lite tidigt att så tomat, men jag kunde inte hålla mig).

3 comments:

Jo said...

Hmm.. Nu börjar jag bli riktigt stressad.. :) Både du o Kollobarnet har ju redan startat. Det verkar som det är dags att belamra arbetsrummet snart igen!

Compact Garden said...

Oj Oj nu ligger jag i bakvattnet..dags för en uppryckning/Anne

lisa said...

Nej nej, det är bara vi som är otäliga. Ingen panik, ingen panik! Chili är väl det som är läge att så nu, resten kunde jag egentligen väntat med...