Saturday, February 28, 2009

Såschema för grönsakerna


Idag har jag sorterat och planerat. Och klämt ur mig följande plan:

Januari
Chili "Long Slim", "Jamaican Bell", Basilika, jordgubbar, körsbärstomar "Mei Wei"

Februari
Chili "Hot Lemon"

Mars
Physalis, Pensé, vinterportlak

April
spenat*, majrova*, koriander*, melongurka, sockerärt, bladsallat*, plcoksallat*, morot*, japansk humle, squash, vintersquash, salladsgurka, gräslök

Maj
sockerärt*, mangold*, rädisa*, äppelgurka*, rosenböna*, grönkål*, sparrisärt*, gulbeta*

Juni
gulbeta*, morot*

Juli
Mizunakål*, gulbeta*

Augusti
Vinterportulak*

April kommer bli lite hektisk, känns det som. Det kan hända att jag försår lite mer, istället för direktsådd, lite beroende på tid, lust och utrymme i popup-boxen.
* = direktsådd

8 comments:

litet hus said...

åh så bra, nu slipper jag! tack tack

lisa said...

Vassego!

fingerspitz said...

Vilken bra lista, Vera och jag har börjat så smått med fröodlingen. Jag tror att hon blir en bra fröaspirant, går och kollar varje dag om det har hänt något med odlingen.

fingerspitz said...
This comment has been removed by the author.
lisa said...

Så bra, att gå omkring som en äggsjuk höna och hejja på sådderna varje dag är en mycket viktig process :)

Kollobarnet said...

Å bra då sköter jag mig mao. Jag lånar gärna din lista nu och i all framtid!

Kollobarnet said...

Å bra då sköter jag mig mao. Jag lånar gärna din lista nu och i all framtid!

lisa said...

Ojoj, jag känner ett tungt ansvar vila på mina axlar... ni följer listan på egen risk!