Wednesday, July 01, 2009

Utflykt



I helgen var jag på finaste utflykten, en perfekt kombination av trädgård, loppisar, bra folk, bad och mat. Verkligen kul att se Hannus trädgård så här års, förra gången jag var där var i september. Och Läckös köksträdgård, den är ju så snygg att man nästan dör. Undras hur svårt det är att få jobb där?

Det fyndades en hel del till kolonin, närmare bestämt
4 st kökshanddukar
2 dukar
1 stort diskställ
1 litet diskställ
1 emaljskål i rött med prästkragar på
1 durkslag
1 porslinsskål
1 kaffekanna
1 bestickkorg
1 plastad pappersduk att klä in skåpshyllor med

många braattha-saker, med andra ord!

Idag tänkte jag köpa färg också, men det fanns inte på den loppisen, så då var jag tvungen att köpa
1 filt
3 strandmattor (för att, bland annat, döla min knallblå vattentunna)
1 par flippflopps (även om det är härligt att gå bäsota i gräset, är stengången osedvanligt vass)

Kolonin börjar bli välutrustad.

No comments: