Thursday, October 02, 2008

Koloninära tjänster

Idag ska jag beskära äppelträd här. Ska bli kul! Och skönt att dra på sig arbetsbyxorna igen.

I övrigt är jag numera rysligt aktiv arbessökande, men jag är lite besviken över veckans väder so far. Jag skulle ju vara på kolonin och gräa varje dag, men idag är enda dagen som det inte regnat på morgonen. (Och precis när jag skriver detta ser jag att det både regnar och är sol ute... det blir till att dra på sig regnstället).

Det har dock utverkats storstilade planer tillsammans med min ömma fader. Enligt hans braiga idé ska vi i helgen (om vädret är ok), riva bort alla äckliga masonitskivor från rucklet för att kunna inspektera brädorna under (panelen?). Är de i ok skick, vilket de verkar vara enligt den okulärbesiktning vi hittills utfört, kan det mycket väl bli så att rucklet finner nåd, hopplösa brädor byts ut, plastmatta slängs all världens väg, ny dörr och takpapp införskaffas, och voilá, vi har en redskapsbod som håller ett par år till. (Och, kanske bäst av allt, vi slipper gå till farbror Martin på banken!) Jag är väldigt renoveringssugen!

2 comments:

litet hus said...

voila, vilken smart papps du har! lycka till.

lisa said...

Visst är han! Jag är rikigt stolt, hoppas nu bara att våra teorier stämmer...