Sunday, April 30, 2006

lägesrapport efter loss-shopping





Bevistade i dag Lisebergs Trädgårdsdagar med min kära mor. Trots regn så var det faktiskt lite bättre där än de två senaste åren. Fast vid närmare eftertanke, har det nog alltid regnat och/eller varit snorkallt de gångerna jag varit där. Det fanns lite mer att titta på, allt var inte lika hysteriskt dyrt och det var inte lika mycket asfult krimskrams som det brukar. Eller så är det jag som blivit om möjligt ännu mer intresserad, fått bättre ekonomi och sämre smak. Jag vet inte. Eftersom det regnar och jag fortfarande har jordbrist, och numera även krukbrist, så skippar jag att plantera idag. Har bara ställt ut växterna lite provisoriskt.
Som ni kanske ser har jag mognat med åren, eller ja, hur var det nu, fått sämra smak kanske, eller så vill jag bara vara obstinat mot alla trädgårdssnobbar. I vilket fall som helst har jag tagit tagetesen till mitt hjärta. Och det kan mycket väl bli fler. Jag har ju en hemlig dröm om en tageteshäck. Mormor skulle blivit stolt.

No comments: