Sunday, August 19, 2007

Spenat

Spenat ska ju vara hur lätt som helst. Så ironiskt då att det inte alls funkar för mig. Inte ett endaste litet skrämt spenatblad vågade sig upp i mitt lilla pallkragegrönsaksland. Om det hade kommit och blivit upptätet tror jag ändå att jag skulle ha sett spår.

Så i tisdags försökte jag igen. Efter att ha skördat lite av, och flyttat lite på resten, av huvudsallaten, så sådde jag spenat i hela lådan.

Utom längst ner. Där växer mina stoltheter physalisen, och jag hoppas att kaninerna inte har hunnit fatta storheten med denna grönsak (frukt?). De brukar nog inte hänga med på moderniteter, de där kaninerna.

6 comments:

johanna said...

Jag har faktiskt lyckas odla upp några spretiga sallatsblad och några tunna rädisor. Inte illa pinkat!

lisa said...

bra! men pinka inte på dom bara.

johanna said...

jag kan pinka och blanda ut det, men inte pinka direkt på. det sköter grannkatten så bra så. :o)

lisa said...

idag kunde jag nöjt konstatera att spenaten är på väg upp, även om den är lite väl baby än.

johanna said...

gött, hoppas den spurtar innan frosten.

lisa said...

ja, jag hoppas verkligen att det inte är frost i faggorna! och jag vill ha den ganska så "baby" i vilekt fall, så den behöver inte växa så hysteriskt mycekt mer. bara nästan.