Friday, October 26, 2007

Växtlista



Följande växter har planterats i år:
(plus en hel del utan etiketter)

Clematis ´Dominika´
Clematis ´Madame LeCoultre´

Euphorbia polychroma -förmodligen uppäten
Helianthus rigida

Tagglöst björnbär
Cotoneaster rosens (rosea)

3 rosor utan namn

Digitalis purpurea alba
Cosmos bipinnatus ´Sonata casmine´

Campanula carpatica

Buxus sempervirens
Aster novi-belgii
Rodgersia podophylla (Bronsrodgersia)
Helleborus nigra

Lökar och knölar:
Näckrosdahlia ´Pricelsee pink´ -kom inte upp
Mignon Dahlia ´G.F Hemerik´ -kom inte upp
Mörkblad Rabattdahlia ´Rote Funken´ -kom inte upp
Anemone Coronaria ´De Caen´ -kom inte upp
Oxalis Tetraphylla -kom upp men blev uppäten
Ornithogalum ´Thyrsoides´ (kapstjärna) -kom inte upp

2 comments:

Anonymous said...

Oj vad flitig du har varit! Jag började så fint i våras med en trädgårdsdagbok, började... som sagt bara tyvärr så nu minns jag inte de plantor som jag satt och inte blogga om.. så det blir till att ta nya dagbokstag till våren. Har du beställt några frökataloger?? jag tänkte ta tag i det så fort jag kommit hem från Indien. Jag längtar!

lisa said...

Jag hade helt enkelt sparat alla etiketter i en påse, så det var bara att ta hem påsen och skriva in :)
Har inte beställt några frökataloger än. Jag blir så överväldigad av beslutsångest bara vid fröpåsestället som brukar dyka upp på ICA, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Fast något litet kul måste man nog beställa. Och då behövs det ju kataloger...