Monday, November 12, 2007

Fruset




Jodå. Det var kallt och fruset. Jorden var frusen och jag blev frusen. Inte ens de stackars vitlöksklyftorna gick att peta ner, jag har inget spett nämligen. Byebye idén med att jordslå några rosor den här veckan...
Det fick bli en kort inspektionsrunda bara. Och så hade jag med mig grillen jag köpte på loppis för hela tio kronor för ett par veckor sedan. Jag ville mest slippa ha den ståendes i hallen ända tills grillsäsongen börjar igen. Och oj, vilken uppmärksamhet man väcker när man går omkring med en grill på stan i mitten av november.
Kaninerna på koloniområdet är inte lite dumma. De har misstagit mitt fina grönsaksland med en bajslåda! Nu vill jag skjuta dem allihop. Eller fånga dem och släppa ut dem någonannanstans, finns säkert någon nazi-bonde som förtjänar lite vilda kaniner.
Hela lotten ser väldigt annorlunda ut utan löv på buskarna. Syren- och snöbärsbuskaget är genomsläppligt, och jag känner att där är det dags att gallra i vårvinter.
Jag gick en sväng på koloniområdet och fick en massa inspiration på fina stugor, gångar, staket och annat. Och drabbades av vårlängtan. Det var väl lite väl tidigt.

4 comments:

johanna said...

haha, kaninerna ville ju hämnas för att du inte hade nåt käk när dom äntligen tagit sig ändra fram till din lott! :o)
fast se det positvia, du får lite gratis gödsel...

och ja, det där med att vanka runt på stan med "annorlunda" saker gör ju att man undrar vad det är för fel på folk. har dom inget liv? glo på nåt annat.

lisa said...

Men jag bjöd ju dem på både sallad och lite spenat... de kanske blev sura när det tog slut.

johanna said...

eller så var salladen besk så dom bajsade lite som hämnd :o)

lisa said...

Haha så var det nog!