Monday, February 04, 2008

Drömma


Det är mycket koloni i mitt huvud nu. Så mycekt att jag till och med drömde om den inatt. Först var huset väldigt stort, men tyvärr inte bara vårt eget, visade det sig. Vi var plötsligt tre par som delade kolonistuga. Köket, eller ja, matlagningsplatsen, var extremt flottig och äcklig, så jag skrubbade och skrubbade så att den skulle bli fräsch, för jag tänkte att jaha, det ingår väl när man köpt koloni att man får städa efter de gamla ägarna. Döm om min förvåning när det kom en tant och en gubbe dit, och började laga mat i mitt nystädade kök, och hävdade att det minsann även var deras.
Sedan kom det bekanta och hälsade på, som gav mig två små söta getter i "inflyttningspresent". Jag blev jätteglad, för getgödsel är ju den bästa. Eller?

4 comments:

cS said...

Synd att getter äter så urskiljningslöst. Tänk om de bara kunde äta ogräs? Även getost är gott ;-)

lisa said...

Ja, borde det inte gå att dressera dem? Annars har jag en dröm om att dressera mördarsniglar att bara äta ogräs :)

cS said...

Har en kolonigranne som låtit lotten anta ursprunglig naturfauna, om man så säger. Han bidrar till uppsamling av områdets sniglar. Men han fångar dem också. Tycker det är underligt att "bara han" har så mycket sniglar. Vi andra tiger still.

lisa said...

Bra att han fångar dem då, så det inte blir en snigelfristad...