Tuesday, December 30, 2008

Balkongen nu






På balkongen ser det inte så roligt ut nu. Men det blir bättre med finlyktan, en julklapp som ska få bo på balkongen på vintern och kolonin på sommaren. Perfekt!

Nemesian är den enda som är grön. Trodde den skulle kola av frosten, men nix. Och euphorbian är grön. Och blåsvingeln är lite grön. Fröställningarna är scabiosa jag inte fick tummen ur att ta bort när det var dags, men nu är de faktiskt rätt fina, så de får stå kvar.

I ärlighetens namn står det även en del riktigt fult på balkongen. Kasse med lecakulor, fulkrukor, en halv kompost, fimpar från grannen. Men man får ju välja åt vilket håll man riktar kameran.

6 comments:

johanna said...

fimpar från grannen?!
Om jag fick fimpar på min balkong skulle jag dödat grannen, rätt o slätt!

lisa said...

Vi är lite sugna på det....

Compact Garden said...

Sätt upp en stor fläkt åt andra hållet..ha ett gott nytt år/Anne

Fundera grönt said...

Vad fint du har det. På min hjälper det nog inte med att välja rätt vinklar... Inga fimpar dock , men det är nog det enda som saknas...

Jo said...

Jag är grymt avunddsjuk på er balkong! Med eller utan fimpar. Jag vill också ha en balkong!

lisa said...

Balkong är finemang!