Tuesday, December 09, 2008

Urban Odling i Angered

Imorgon ska jag på seminarium/ workshop om urban odling.

Här är en del av programmet:
10.00
Världsbyn i Angered - kulturturism, odling och byggande i en hållbar interkulturell lärprocess
Lars Jadelius, kulturpedagog och docent i arkitektur, Pilotprojektkontoret AB

10.40
Effektivitet i det småskaliga jordbruket
Hans Larsson, Agronomie doktor, SLU Alnarp

11.20
Mer ätbart i trädgården, stadsodlingens möjligheter
Göran Svanfeldt, Koloniträdgårdsförbundet & Fritidsodlingens Riksorganisation

Väldigt spännande! Och lite läskigt! Och roligt. Och lite som att gå i skolan, för på eftermiddagen är det minsann grupparbete. Eller gruppdiskussion i alla fall. Jag ska ladda upp med välvässade pennor och kollegieblock. Och kanske kamera, vem vet?

Det är sådant här jag skulle vilja jobba med på riktigt. Om jag fick jobba minst halvtid ute på sommarhalvåret. Och ägna vintern åt teori, fina drömmar, strukturering, inspirera folk och påverka. Så det gäller att göra ett seriös intryck imorgon. Och nätverka. Dela ut ett och annat visitkort, visa sig från sin bästa sida.

Och undras vad man ska ha på sig?

2 comments:

litet hus said...

åh vad kul det verkar. lycka till!

lisa said...

Ska bli skitkul, jag rapporterar!