Sunday, March 29, 2009

IKEA-behov

IKEAs sommarsortiment kom häromdagen hem i form av en katalog. Och det fanns visst en hel del jag "behöver". Hade kolonin varit mer beständigt än ett tvåsäsongersprojekt, hade listan varit oändlig, men det här är vad jag nog trots allt måste investera i:

Dynor till min bastanta bänk.

Korg att bära hem skörden i.

Matta till balkongen. Vi har visserligen trätrall, men en tjusig plasttrasmatta är aldrig fel att komplettera med.

Och så funderar jag på det här balkongskyddet. Skulle kunna bli snyggt, istället för den beigeaprikosa balkongfrontsbaksidan.

7 comments:

Compact Garden said...

Tur att IKEA finns, hur i all världen skulle vi klara oss utan :D...
/Anne

lisa said...

Precis! Och tur för IKEA att vi finns!

Jo said...

Jag skulle kunna shoppa ihjäl mig på IKEA.. Men nu måste jag sansa mig. Vi har planer på en ev båt till och då får man ju spara en hel del. Hade jag haft en balkong, hade jag def köpte balkongskyddet dock!

lisa said...

Båt? Det låter spännande!

Maja said...

Hittade till din blogg då jag är på jakt efter ett balkongskydd precis ett sånt du har på bild! Kollade på IKEAS hemsida men hittade det inte?! Din länk funkar inte heller. Men har dom det där balkongskyddet än tro?

Anonymous said...

Balkongskyddet är slutsålt för säsongen enligt IKEA's kundtjänst.

Jag var på jakt efter det med.

:(

Unknown said...

Kolla in på http://www.dittsolskydd.se/bygg-balkongskydd.html

Du kan måttbeställa i riktig markisväv.

//Marcus