Sunday, May 14, 2006

Dagens tips

Glada Gurkan, räddaren i nöden!

Mina luktärts-sådder gick åt skogen. Eller nej, dom gick inte alls. Lite, lite vitt mögelludd är det enda som syns i jorden i krukan. Allt om trädgårds omslag för något nummer sedan skriker hånande mot mig: Luktärt, lätt att lyckas med! Det måste varit fel på mina frön. Felgängade. Eller ja, inte för att ursäkta mig, men de var faktiskt för gamla.
Igår gick jag som av en händelse förbi min gamla favorit-grönsaksaffär Glada Gurkan. Och se där, det var stället jag inte trodde fanns! Ett helt okej utbud av luktärt och diverse andra attåringar, som bara väntade på mig. Som om denna lyx inte skulle vara nog, hade de dessutom kryddor, lecakulor och jord som verkade helt ok. Och till superbra priser. Som en liten pittoresk handelsträdgård mitt på Bangatan. Kan inte bli mycket bättre! Så nu står det en låda ordentliga luktärter på balkongen, redo att klä in minst en spaljé. Och inte ett dugg mögliga heller. Än så länge.

p.s det funkade inte med karta här direkt, men klicka här så ser du var denna ultimata affär ligger.

2 comments:

Lindas trädgårdsblogg said...

Glada gurkan! Inte så långt från där jag bodde förut. Vad bra att du hittat ett ställe där du kan köpa jord och sånt!

:sericea: said...

jag brukade handla på Gröna Hörnan när jag boddei Majjona. mycket bra grönsaker o frukt, ingen jord o växter dock.
:o)