Saturday, May 06, 2006

trädgårdsporr

Var på Åhléns idag, i ett helt annat ärende. Skulle bara ta en snabb koll på de engelska pocketarna, men befann mig plötsligt vid rea-bordet. Det var halva priset på reapriset på trädgårdsböcker! Jag shoppade en bok om klätterväxter (25 spänn), en om Zetas trädgård (35 spänn) och en om lökväxter (35 spänn). Kan verkligen rekommendera ett besök på Åhléns om ni liksom jag ttycker om att shoppa massa trädgårdslitteratur. De hade till exempel Jens Corneliussons bok om var de latinska namnen kommer ifrån för ett mindre pris än en lunch på stan.
Nu är det bara att börja läsa och dregla. Och återigen drabbas av ilska över att balkongen inte går att bygga ut.

5 comments:

Lindas trädgårdsblogg said...

Woho. Synd det ska vara så svårt att slita sig från trädgården för att gå och shoppa annat än jord!! :-D

:sericea: said...

jag köper alltid trädgårdsböcker. jag tror jag har minst tio stycken som jag inte ens läst. :o)
får hålla igen lite o gå ut o sätta ideéerna i verket istället.

btw.
skitungarna på gårdarna är ett gissel, är det ok att köra över dom med moppen alternativt traktorn om dom saboterar rabatterna?
:o)

lisa said...

sericea: det är alltid okej att köra över ungarna. Hårt.
Tidigare jobbade jag i ettt område där det fanns sju dagis och en mellanstadieskola. Usch. Fanns många där att mejja ner. Värst var en unge som roade sig med att kasta sten på mig när ajg klippte gräset, för att jag skällt på honom av någon annan anledning. Eller dom kids som bankade av ALL bark från ett äppelträd med hammare...
Där jag jobbar nu finns det nästan inga barn. Skönt.

:sericea: said...

åååh, vad jag avundas dig! inga barn nånstans där man jobbar, vad skönt det vore, kan det vara sant tro?
i mitt område finns det en skola o massa jävla barnfamiljer. gissa om jag får plocka glasspapper, sopa upp grus från precis överallt, berätta för föräldrarna vad man inte ska tillåta barn att göra, och hota ungjävlarna med stryk om dom går i mina rabatter.
blääää.

lisa said...

det är nästan bara ettor och tvåor i området jag jobbar. Så det finns inte plats för så mycket barn. Däremot en hel hör översociala knäppskallar som inte har någon annan än mig att prata med på hela dagarna. Ibland är det bra med hörselkåpor...