Tuesday, March 04, 2008

Igår, alltså tredje mars






Igår var det så här vårigt och fint på lotten. Inte så konstigt att jag trivdes. I och med att vi inte köpte lotten förrän i april-maj förra året, är det spännande att se vilka tidiga lökar som kommer. Men de flesta lökarna har jag satt själv, ett gäng cyklamennarcisser som vart över på jobbet, och någon slags pärlhyacint, men den verkar mest populär hos kaninasen.
Det gröna som ser ut som någon slags sallad är digitalis, de har vuxit hela vintern. Blir nog fint. Clematisen, som jag nästan dömt ut, har tjuvstartat också.

Ikväll blir det Koloniområdet Iris på TV4+, som vanligt. Jag sitter ibland och vrider mig i soffan för att det bitvis är så otroligt fånigt, men vill ändå se varenda program. Någon som vet om de går att se på i efterhand?

Uppdaterat: Nämen, det var ju inte alls Iris på tv. Måste ha missat sista avsnittet. Suck.

No comments: