Monday, March 24, 2008

Tips om boktips

Sericea kör idag bokfemman med tema trädgårdsböcker! Ett hett tips! Läs här.
Och det var tur att jag läste, för jag blev påmind om en lökbok jag köpte på bokrean förra eller rentutav förrförra året, som hittills stått obläddrad och bortglömd i hyllan. Det får bli kvällslektyr. Finfina bilder.

Förövrigt har jag lite ångest för att jag outat vårt mögelruckel på Koloniliv. Det hör inte hemma där, bland alla fina stugor. Det borde ha hållits hemligt. Varför har inte jag någon spärr mot att vräka ur mig pinsamheter på internet? Är det en genetisk defekt, eller brist på uppfostran?

4 comments:

cS said...

Var inte ledsen för det. Tack vare dig så tycker alla att de har fina stugor. Speciellt kök ;-). Skämt åsido, du får kanske idéer som kan vara till hjälp.

lisa said...

Haha, ja precis. Lite som det där städtvprogrammet som får en att känna att man har det så fint och välstädat hemma...

Anonymous said...

Nej så hoppas jag att du inte känner längre, att alla ser olika ut är ju charmen Koloni är härligt oavsett folk och hus!

Jag pratade ju om en snickare jag hittat där man kan specialbeställa så får man boden i byggsats. Hans nr är 0707-981236 och han heter Bo (Bosse) Björklund :-) ring till honom och kolla lite :-)

lisa said...

Bra tips!