Tuesday, June 17, 2008

Sallat som försvann

Sallaten jag sått bara försvann. Först grodde den inte alls, för det var för varmt. Sedan kom det upp lite, men då var kaninerna där och sprätte. (Kaniner, kan ni lära er nu en gång för alla pallkragar= INTE bajslådor!). Det fanns dock några små plantor kvar. Men idag när jag kom dit var de borta! Trots att jag spikat upp finurliga kaninfällor/nät runt pallkragarna. Jag misstänker sniglarna, men de fegisarna låg så klart någon annan stans och tryckte när jag kom med stora knipsaren.

Men jag är inte den som ger upp i första taget. Jag har sått ny sallat idag. Plock- och blad. Och en rad ringblommor. Och den där mörka krassen jag delat ut till höger och vänster, men inte kommit mig för att så själv. Bättre sent än aldrig.

2 comments:

Jo said...

Är det inte för sent att så sallat nu? Det vore toppen om det inte är det, för det betyder att jag kan så, jag med! :D

lisa said...

Jag tror det går bra, men jag är inte säker. Man får vara snabb på att skörda så den inte går i blom, och hoppas på att det inte är över 20 grader för då gror den inte. Jag tänker att så konstigt som vädret är, kan man alltid chansa och så lite i allafall.