Tuesday, April 14, 2009

Nytt i boxen


Häromdagen var det dags att skola småplantor, och ladda om popup-boxen. Den 5:e apil sådde jag
Allium nutans (sibirisk gräslök)
Melongurka
Salladsgurka 'Crystal Apple'
Sommarsquash 'Trombochino'
Sommarsquash 'Cocozelle'
Vintersquash 'Gold Nugget'
Humulus japonicus
Vintersquash 'Sweet Meet'
Sphaeraclea (kvar i boxen sedan tidigare, men verkar seg på att gro)

En gång i tiden påstod jag att jag aldrig skulle odla squash, det var efter att jag förätit mig då vi fick en squash i storleksordningen tremånaders bäbis till kollektivet. Men det har jag kommit över nu. Det gäller bara att skörda i tid.
Några av plantorna har redan kommit upp, attans, jag har ju ingen mer stans att ställa skolade plantor!

Jag har även satt två potatisar, av sorten Matilda, i jord i mjölkkartonger, för lite snabbare start.

2 comments:

Jo said...

Jag har fortfarande inte fått ner några frön! *skäms' Men det där med potatis i mjölkpaket verkar skoj!

lisa said...

Än är det inte för sent! Och om inte annat, kan du ju satsa på att direktså :)