Sunday, April 19, 2009

Primörpremiär


Idag fick jag rabarber från en väns trädgård. Finfina stjälkar, en hel bunt. Och det måste betyda att det verkligen är vår!

Mina egna rabarber var bara små knöliga minihjärnor sist jag kollade till dem, för en vecka sedan.

Jag såg på Mat-Niklas, och tror att jag ska testa hans mormors rabarberkräm.

Men det är inte de enda trädgårdsrelaterade presenterna som trillat in de senaste dagarna. Jag har även fått en krusbärsbuska med gula bär, och blå och vita blåsippor. Och vårblommor i finfin kruka som ska bo på balkongen. Och ett förkläde som skulle passa perfekt i grönsakslandet med sax och uppbindningssnöre i fickorna. Och en bok om vilka vilda växter man kan äta!

2 comments:

Jo said...

Oj, vilka racer-rabarber! Våra plantor är också bara små knölar!

lisa said...

Mina med! Men nu vet man vad man har att se fram emot.