Tuesday, April 28, 2009

Tomatodling

Jag hade tänkt att tomater, nej det är inget för mig. Det gick ju skitdåligt förra året, när jag adopterade en stackars TinyTim som stod på balkongen och bara gav ifrån sig äckliga tomater. Men plötsligt har jag nu en hel massa. Det är

MeiWei, som jag sådde själv,
Green Grape
En sorts bifftomater som amishfolket tagit fram men som tydligen ska vara tiptop (de heter något på B som fick mig attt asociera till mörkröd alkohol, men jag kan inte komma på vad),
Ytterligare en sorts körsbärstomat som jag inte kan komma på namnet på.

Så nu hoppas jag på en bra tomatsommar.

2 comments:

Lilla B said...

Brandywine är sorten. De blir bautastora. Ganska få på varje planta och de kan bryta av tomatkvisten eftersom de är så tunga. Lite stöd skadar inte.

lisa said...

Aha, tack!