Friday, August 04, 2006

höst?

Jag snubblade över en cyklamen i går. För tolv spänn. Gick så klart inte att motstå. På vägen hem blev jag dock lite fundersam. Jag förknippar av någon anledning, cyklamen som en höstfägringsväxt.Visserligen tål den ner till noll grader, men jag verkar vara ensam om att tycka att den skulle göra sig i en kruka istället för till exempel tråkljung. I vilket fall som helst tycker jag att den är snygg att ha ute. Och för tolv spänn får den gärna bo på balkongen tills det blir frost. Kanske kan den få ta över efter snyggviolerena som verkar ha gett upp alldeles. Fast å andra sidan, cyklamen + tagetes är en kombination som inte ens jag kan tänka mig skulle vara snyggt.

Men det är väl inte höst ännu? Även om det är inte så lite skolstart i luften.
Kanske var det därför den var så billig?

No comments: