Tuesday, August 15, 2006

ofrivilliga prydnader

Just nu så ligger det
1 tomt ciggpaket
3 blöta tändsticksaskar
7411 fimpar

på min balkong. På golvet och i krukorna.
Ska jag hälla ner två små söta råttor i mina grannars brevlåda, ska jag köpa ett riktigt fult askfat med lock och tillhörande skräppåse och ge dem, ska jag samla ihop allt och ge det till dem med kommentaren Ursäkta jag tror ni har tappat något eller ska jag göra the old school-way, och det läskigaste, helt enkellt gå upp och prata med dem. Meddela dem att de har grannar som klarar av att smycka sina balkonger själva. Och som inte tycker fimpar bland växterna är god smak.

4 comments:

Lindas trädgårdsblogg said...

Fy vad äckligt!!! Peta ner i brevlådan är väl en bra grej? Eller inte. Testa snacka först...

lisa said...

jag håller på att samla mod och ilska... för säkerhets skull har jag lierat mig med pensionärsmaffian i huset. Så de backar nog upp mig.

:sericea: said...

fy fan. lägg bajs i brevlådan!

lisa said...

det är någon som flyttar i huset. Hoppas det är dom.