Tuesday, July 10, 2007

Experimentrapport

Oxalisknölarna är uppe! Knappt några blad, emn redan flera blomstänglar. I övrigt var det bara lite kirskål som kommit upp. Jag hann ta en bild innan kamerabatteriet dog, men det var så regningt och mulet att kameran krävde blixt (!), så jar får se om den blir publiceringsbar.

I övrigt har vi idag skördat några klasar svarta vinbär. Mer behövs tilll nästa år! Jag vill ha en hel svartvinbärshäck! Rabarbern har jag också skördat av, men den kändes inte helt... saftspänd. Skumt.
Har också klippt halva gräsmattan, innan det började regna igen. Och flyttat några digitalis från grusgången in i rabatten. Och några... heter de brunkrissla? nej, men jag vet inte vad de heter... från gräsamattan till samma rabatt. Och inspekterat. Clematisen verkar vara populär hos sniglarna, men de har däremot lämnat förvånansvärt mycket av salladen ouppäten. Topparna på de flyttade jordärtskockorna verakr varit kaninernas favoritmat, det var bara en kvar. De oflyttade är dock helt ouppänta. Skumt.

Pepparroten. Nu knoppas den och blommar. Hur fin som helst. Den kan jag ju inte ta bort!

No comments: