Friday, May 16, 2008

Buskis

Jag håller på att skapa en väldigt snygg buskrabatt på kolonin. Tyvärr har inte kameran fått följa med, så ni får fantisera. Tänk er snygga spireor (långt ifrån alla sorter är snygga, men de här är det!), en diskret smällspirea, i kombination med skira men ändå mycket färgstarka perenner. Perennerna är en strandiris, som jag ärligt talat inte riktigt vet hur den ser ut när den blommar, men som jag har tänkt mig blir det snyggt, samt en eldröd montbresia. Vårlökar ska i, samt alliumbollar. Och någon marktäckare, men det har jag inte bestämt mig vilken. Supersnyggt eller hur?

4 comments:

Jo said...

Ojoj.. Jag hänger inte med i name-dropingen, men det verkar seriöst och blir förmodligen finfint! :D Du verkar ju ha bra koll på sånt där. Efter din boll, tror jag på allt du säger! :)

Anonymous said...

Det låter jätte fint! Du går komma hit till mig snart och spåna på busk / träd idéer!

litet hus said...

är det bara alliumbollar i så är det klart att det blir supersnyggt, det är denna veckans favorit ihop med aklejan.

jag har en buske som jag tror är spirea, vill du ha? den är ganska stor och det kanske kan vara kul att ha nåt som är lite uppväxt?
jag har nog nån bild på den från förra året om du vill se den med blommor/plymer.

lisa said...

jo: oj, så det var en boll som avgjorde min seriositet :)

anna: Ja! När ska vi ses?

Litet hus: det låter intressant. Ska kolla din blogg efter foto...