Saturday, May 03, 2008

Plattkärlek

Var på villa och trädgårdsmässa på Åby travbana idag. Det var mycekt villa, så som värmepumpar och annat småtrist, aggerssiva tv-kanal-försäljare, kitchiga bastuar (?), några få friggebodar och lite växter. Jag shoppade ännu mer fröer, vad jag nu ska med dem till då jag redan har alldeles för mycket, men det var fem påsar för tjugo spänn så det var omäjligt att låta bli. Tre knölar för 40 spänn gick inte heller att motstå, men där kan jag säga till mitt försvar att jag faktiskt tänkte senast imrose på att jag verkligen måste ha bukettranunkel på kolonin. En sorts snygga dahlior och bukettanemoner blev det också. Och en huvudkliare, superskön med omöjlig att förklara.

Sist men inte minst, fick jag dregla lite på min stora kärlek inom markbeläggning, nämligen plattorna Kaprifol. De är de snyggaste ever, jag lovar.

4 comments:

litet hus said...

vilken tur att jag inte kände till den där mässan. det hade blivit farligt för plånboken. klart du ska ha ranunkel, det är ju en mänsklig rättighet.

kaprifolplattorna är tjusiga, men jag håller nog signes plattor högst:
http://scandinaviandesign.com/signePerssonMelin/news.htm

lisa said...

de plattorna är också rysligt snygga!

johanna said...

jag håller med om IVÅG, dom är snygga, kaprifolen oxå.
Du får önska dig plattor i present, sakta men säkert byggs uteplatsen ut :o)

lisa said...

En varje jul, precis som när man var liten och fick en silversked av mormor varje jul och födelsedag. Perfekt!