Wednesday, April 16, 2008

Gratis är gott.


Igår hittade jag en pallkrage, alldels ensam och övergiven. Självklart får den följa med till kolonin, och sällskapa den som jag redan har där. De är av den mindre modellen, och nu återstår bara den delikata frågan om jag ska stapla den, och på så sätt få upp mitt pyttegrönsaksland lite till, eller om jag ska ha dem brevid varandra. Staplade blir det kanske lite mer skyddat från kaniner, de använder just nu den befintliga kragen till bajslåda. Men ännu en låda skrämmer nog inte bort dem. Jag tycker att när jag varit så snäll och gett kaninerna en massa smaskiga grenar att gnaga på, så kan de väl hålla sig till dem och inte äta upp de levande växterna, samt låta bli att bajsa i mitt grönsaksland. Det är väl inte för mycket begärt?

2 comments:

Jo said...

Nej, jag tycker att du har varit väldigt generös som faktiskt har gett dem grenar att gnaga på. Jag hade inte en aning om att det fanns så många vilda kaniner, jag har inte ens sett någon, men jag har förstått att de är riktiga vandaler i koloniområden!

cS said...

Kaniner är så fina att titta på. I övrigt har de många likheter med mördarsniglarna utifrån trädgårdsammanhang. Jag har laborerat lite med mina pallkrakar och just nu får de stå var för sig. Ha en bra dag