Thursday, April 17, 2008

Mina små potäter

Jag har blivit fadder. Jag ska få tio stycken adoptivknölar, att vårda och ösa kärlek på.
Botansika ska i år odla upp ungefär hundra äldre sorters potatisar, och tio av dem, fem sorter, två av varje, råkade jag adoptera idag. Jag har aldrig odlat potatis förut, så jag undar om potatismästaren vet vad han gett sig in på, då han lovade fri support. Han såg lite matt ut efter mina första hundra frågor. Men efter den här sommaren kommer jag vara expert på potatisodling, hoppas jag. För det vore ju pinsamt att bara ha en liten skrumpen knöl kvar då det är dags för potaitsshow!

3 comments:

cS said...

Den erfarenhetsutvecklingen blir jag nyfiken på. Själv blir det bara lite för primörkänslan. Men det är gott nog.

Anonymous said...

ÅÅ men vad kul jag skall oxå bli potatismästare iår ;-) jag har en liten och jätte dålig erfarenhet av att odla knölar men iår måste det bli ändring på det.

Vi måste snacka lite potatis över en fika snart tycker jag!

lisa said...

Hela processen kommer självklart att dokumenteras här.
Anna: Kul att du är med! malij och också med. Vi kanske skulle kunna ses nästa vecka, så ni kan få era potatissorter?