Thursday, October 02, 2008

Inlåst

Förresten, igår var jag på en äppelträdssafari i Slottskogskolonin. Mellan två och tre på dagen, ungefär. Nemas problemas, trodde jag, då det stod klart och tydligt att grindarna inte skulle låsas förrän klockan 21. Men döm om min förvåning när jag fotat klart och skulle gå hem, och det visade sig att varenda grind var låst!

Som tur var hittade jag, efter en stunds mer och mer oroligt letande, en gubbe med stora glasögon och stora öron som lånade ut sin nycket, så jag kunde låsa upp grinden. Han var lite rädd att jag skulle ta hans nyckel, men det gjorde jag så klart inte.

2 comments:

Jo said...

Äppelsafari? :) Vad innebär det? Kikade du på dem, eller pallade du helt enkelt så många du hann? :)

lisa said...

Haha... jag kollade mest, och fotade. Men det var inte utan att jag blev lite pallningssugen, det fanns så otroligt mycket fina äpplen!