Tuesday, October 07, 2008

Lite blir mycket

Jag skulle sätta upp nät på en del av staketet. Men för att kunna göra det, var jag tvungen att gräva upp vinbärsbuskarna. Och för att kunna plantera vinbärsbuskarna var jag tvungen att gräva bort en massa grässvål. Och med så mycket grässvål på komposten var jag tvungen att blanda om i den lite. Och så visade det sig att det låg sten och cementklumpar vid staketet som behövdes flyttas på. Och så behövdes allt annat framför staketet grävas upp. Och så hade jag ingen avbitartång, så jag fick använda en gammal sax. Och när jag slagits med häftpistolen en bra stund, och nätet var uppe, var det bara att plantera tillbaka allt jag grävt upp. (Förutom vinbärsbuskarna, de hade jag ju planterat på deras nya boplats, i kanten av grönsakslandet).
Allt detta gjorde jag på en dubbelmacka med ost, lite kaffe och två glas svartvinbärrsaft. Mellan 11 och 17. Jag måste lära mig att ett projekt alltid är större än vad det verkar, och att man alltid behöver ha med sig mer matsäck än vad man tror.

4 comments:

Jo said...

Oj! Jag känner igen det där. Fast för min del är det snarare: för att kunna måla färdigt i köket, måste jag ta bort väggen. För att kunna göra det, måste jag flytta på frysen, som ska in i ett litet utrymme som först ska målas, men framför allt ska det inte behövas som reservplats för torrtoan under tiden vi lägger klinker... osv i all oändlighet. Äsch, jag tror att jag går ut och gräver eller bär lite sten istället.... ;)

lisa said...

haha, tur att jag inte är ensam om att det blir så här!

johanna said...

jamen jag är likadan!
en enklare variant hemma ser ut så här: det ekar lite hemma hos mig men innan jag kan sätta upp tavlor och gardiner så måste jag måla om vardagsrumemt men innan det måste jag köpa färg som jag inte har pengar till just nu.
gräver man i trädgården är det likadant att man måste flytta B och C innan man kan gräva upp A som var planen från början för att sen köra bort D och plantera in E. urk.

lisa said...

Precis!