Wednesday, October 29, 2008

Uppätet.

Buskrabatten med snöbäret som är fint nu.
Den nya fortsättnignen på buskrabatten. Växtlista kommer så småningom.
Urgallrat syrénbuskage.
Nyplanterad syrénhäck som såg finfin ut.

Var ute på kolonin och tittade till i eftermiddags. Lite nervöst var det, hade inte varit där sedan vi planterade så mycket. Skulle allt vara uppätet?

Men det visade sig att inget var uppätet, förutom en sak, en halv kanin. Jag vet att jag önskade livet ur dem, men var just den här tvungen att lägga sig och dö just på min koloni? Är det någonslags straff? Den hade nog ätit råttgift, krupit in i min grenhög och lagt sig för att dö, och där hade fåglarna hittat den.

I övrigt såg allt fint ut.

4 comments:

Kollobarnet said...

oj så fint, men hu vad läbbigt med en halv kanin. Jag håller med var den tvungen att gå just till dig?

Compact Garden said...

Lät så där halvskoj med en uppäten kanin..hoppas att allt man planterat tar sig och blir som man tänkt sig,spännande men man vill ju inte vänta ända till våren../Anne

Unknown said...

Hej Lisa,

Jag heter Martin Berg och praktiserar på ULG som är en organisation som jobbar mellan Chalmers och Göteborgs Stad, Vi jobbar med stadsutveckling och skall anorda en konferens rörande urbant jordbruk i hammarkullen. Jag hittade inte din mail adress. Om du är intresserad kan du kontakta mig på
kajmartinberg@gmail.com

lisa said...

spännande, jag mailar dig!