Sunday, November 16, 2008

Byggt

Det har varit en toppendag på kolonin idag. Den började med mätning, sedan en tur till Bauhaus och jag ville köpa varenda planka, men vi köpte spont och regel. Sedan tillbaka för att sätta upp hela härligheten i ett hål i väggen, som bara varit täckt med den ständiga masoniten. Jag undrar om det varit en dörr där också tidigare, men ja, det kan ju vara bra med två dörrar i en åtta kvadratmeter stor stuga.
Pappa var byggmästare och sa mitt i allt att han blev väldigt sugen på att bygga en helt ny stuga, från scratch, så vem vet, det kanske blir en riktig stuga på kolonin en vacker dag. Och fram tills dess så har vi ett renoverat ruckel.

4 comments:

Anonymous said...

Han blev "väsligt" sugen? Nytt ord för mig, men jag antar att det är positivt...

Klart du ska utnytta denna inspiration och kunskap! Riv fuskbygget och bygg en ny, fantastisk Lisa-stuga! Har berättat om din mögliga masonit för diverse kolonipampar i helgen.

Åkte förresten förbi ditt område både igår och idag...

Jo said...

Fast man ska aldrig underskatta renoverade ruckel, de har ju sin charm de med! :)

Så här i efterhand kanske det hade varit smartast att riva hela vårt ruckel också och bygga nytt, men då hade vi inte haft någonstans att bo under tiden heller. Plus att det hade blivit väldigt lite trädgårdspyssel med ett stugbygge som prio ett, och det verkar ju dumt ;)

lisa said...

Åh nej, nu kommer hela kolonipampstoppen sitta och skratta åt mitt oproffsiga mögel...
Jag försöker hålla mig på gränsen, och renovera lagom mycket, så att rucklet kan stå tills en ny stuga är byggd. Den ska nämligen inte stå på samma ställe.

lisa said...

Förresten väsligt...

jag är ju sämst i världen på att stava, det vet ni ju!